4 Haziran 2007 Pazartesi

Toscani, Mavi Jeans için İstanbul’da Lal Design, Lal Soft, Lal Host, yazılım hizmetleri, tasarım hizmetleri, web sitesi, hosting

Mavi ile çalışmanın kendisi için ilginç bir fırsat olabileceği söyleyen Toscani, “Mavi Jeans’in yapmaya çalıştığı biraz kışkırtıcı bir şey. Jean markasıyla Avrupa’yı ele geçirmeye çalışıyor” diye konuştu.


AA
Güncelleme: 08:05 TSİ 29 Mayıs 2007 Salı

İSTANBUL - Mavi Jeans’in yeni global reklam kampanyası için anlaştığı reklam dünyasının “dahisi” Oliviero Toscani, kampanyanın tanıtımı için İstanbul’a geldi.

Kampanyanın tanıtımı, Toscani ile Mavi Jeans Üst Yöneticisi (CEO) Ersin Akarlılar ve şirketin Ürün Geliştirme, Pazarlama, Koleksiyon Oluşturmadan Sorumlu Direktörü Elif Akarlılar’ın katıldığı bir toplantıyla yapıldı. Toscani, toplantıda yaptığı konuşmada, kendisi için blue jeanin çok önemli bir ürün olduğunu ve blue jean ile çalışmayı sevdiğini söyledi.



Her kuşağın blue jeani farklı ele aldığını ifade eden Toscani, blue jean serüveninin başlangıcını şöyle anlattı:
“Çok çok eskiden ben daha gençken blue jean yeni yeni giyilmeye başlanmıştı. ABD’ye giden bir tanıdıktan sürekli blue jean istiyordum. Daha sonra orta okuldayken öğretmenimle başım belaya girdi. Çünkü blue jean giymemi istemiyordu. 1960’larda, çok genç olduğum zamanlarda siyasi bir süreçten geçiyorduk. Solcu olmak modaydı. Yakın bir arkadaşım Rusya’ya gitmek istiyordu. Ben de ona ‘Tamam sen Rusya’ya git ama ben Amerika’ya gideceğim çünkü orda blue jean var’ dedim. Bir yandan o rahat blue jeanları giyiyorduk, diğer yandan Vietnam savaşını protesto eldiyorduk. Ben o kuşağa ait bir insanım.”

Toscani, fotoğrafçı olduktan sonra hemen bir blue jean kampanyası yapmak istediğini aktararak, blue jeanin her seferinde farklı biçimlerde kullanılabilmesinin kendisini etkilediğini söyledi.

“BLUE JEAN KÜRESELLEŞMENİN ÇOK ÖNEMLİ BİR OLGUSU”
Oliviero Toscani, aslında Mavi ile çalışmanın kendisi için pek kolay olmadığını dile getirdi.


Türkiye’nin siyasi açıdan önemli bir dönemden geçtiğini ve AB’ye üyelik sürecine değinen Toscani, Mavi ile çalışmanın kendisi için ilginç bir fırsat olabileceğini düşündüğünü kaydetti.

Toscani, “Mavi Jeans’in yapmaya çalıştığı biraz kışkırtıcı bir şey. Jean markasıyla Avrupa’yı ele geçirmeye çalışıyor” diye konuştu.

Blue jeanin küreselleşmenin çok önemli bir olgusu olduğuna işaret eden Toscani, blue jeanin bu küreselleşme içinde yükselişine devam ettiğini söyledi.

Toscani, küreselleşmenin yerel kültürleri, tatları yeniden ortaya çıkardığını belirterek, “Bu kampanyayla global bir ürün olan blue jeani, Türk bakış açısıyla sunma imkanı bulduk” dedi.

“KIŞKIRTICILIK”
Toplantının ardından soruları da yanıtlayan Toscani, kampanyada mavi boncuk kullanıldığının hatırlatılarak, “Bundan sonra hangi yerel unsuru kullanacaksınız?” şeklindeki bir soru üzerine, şunları kaydetti:
“Benetton’la çalışırken de ‘Bundan sonra ne olacak?’ diye soruyorlardı. Aslında bilmiyorum, göreceğiz. Mavi boncuklar bence iyi bir başlangıç oldu. Türkiye’de her şey hoş görünüyor.”

Toscani, reklam afişinde yer alan fotoğrafı çekerken özellikle kapalı çarşıyı dolaşırken gördüğü yeniçeri başlıklarından esinlendiğini, blue jeani nasıl taçlandırabileceklerini düşündüğünü bu açıdan tarihsel ve kültürel öneme sahip bir şeyle başlamak istediklerini anlattı.

Bir gazetecinin, kendisinin çalışmalarındaki “kışkırtıcılık” özelliğine dikkat çekerek, Mavi Jeans’le bir sosyal sorumluluk projesi yapmayı düşünüp düşünmediğini sorması üzerine Toscani, özel bir şey yapmak için şirketin önce zenginleştirilip, başarılı kılınması gerektiğini söyledi.

Toscani, bir gazetecinin “Kışkırtıcılık adına Hz. Muhammed’e blue jean giydirir misiniz?” şeklindeki sorusuna da, “Neden olmasın? Aslında, ondan daha da kışkırtıcı olabilirim?” diye cevap verdi.

Toscani, bir reklam kampanyasının ne kadar ilginç olursa o kadar başarılı olacağı görüşünü dile getirerek, “Karşımızda bir pazar var ve bu pazarı memnun etmeye çalışıyoruz. Çok özel bir ürünü el arabasıyla getirip tezgahınızda sergilerseniz elbette ilgi çeker” dedi.

Toscani, “Mutlaka pazarı memnun edeceğim” diye yola çıkılırsa, bunun sonucunun her zaman başarı olmayabileceğini ifade ederek, “Pazar araştırmaları sonuçlarına göre bir şey yaparsak, onların istediğini veririz. Bu durumda ilginç, farklı, yeni bir ürün ortaya çıkmaz” dedi.




KAMPANYA
Mavi Jeans Üst Yöneticisi Ersin Akarlılar da Toscani ile yapılan işbirliğinin kendileri için bir dönüm noktası olduğunu belirterek, “Çünkü Mavi, artık dünyanın neresinde olursa olsun, aynı reklam konseptiyle moda dünyasında yerini alacak. İlk küresel reklam kampanyamızın temelinde Akdenizlilik var. Hatta biz buna aşırı dozda Akdenizlilik diyoruz” diye konuştu.

Verilen bilgiye göre, birçok uluslararası marka için çarpıcı ve tartışılan kampanyalar yapan Toscani’nin Mavi Jeans için Paris’te gerçekleştirdiği fotoğraf çekimlerine kızı Ali ve stil editörü Nicola Formichetti eşlik etti.

Fransa’daki Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde Nicolas Sarkozy’nin rakibi olan Segolene Royal’in propaganda fotoğraflarını da çeken Toscani’nin Mavi Jeans için hazırladığı kampanya, Türkiye’de başladı.

Kampanya, yurt dışında ilk kez Bread&Butter Fuarı’nda Temmuz ayı sonunda Barcelona’da başlayacak.

Eski zamanlardan beri insanlar kendilerini özel hissetmek ve kendilerine yakışan, uyan kıyafetler diktirmek için hep terzileri tercih ettiler. Çünkü terzilerin işciliği her zaman özel, özenli, farklı ve değerliydi.
Laliz.biz'i özenle çalışan bir terziye benzetelim. Ama öyle bir terzi ki, size beklediğinizden fazlasını veren bir terzi.
Hayal edin, Dünyanın en kaliteli kumaşları, usta terzilerin el emeği ile sizler için yeni tasarımlarla buluşuyor ve eşsiz giysilere dönüşüyor.
Bir düşünün!!!

Sizin ölçülerinizi iyi analiz edip ve değerlerinizi sizi daha iyi anlamaya çalışıyoruz. Edindiğimiz bu bilgi ve değerler ışığında sizi en iyi şekilde temsil edecek çalışmalar ortaya koyuyoruz. Yani bir terzi titizliğinde, size en yakışan elbiseyi dikiyoruz.
İşte Laliz.biz ekibi bu felsefeyi kendisine yol edinmiş, gideceği yönü ve ulaşmak istediği noktayı bilen yenilikçi, tecrübeli, dinamik, lider, atak, sürekli gelişmelere açık, zamanın ruhunu taşıyan, tasarımlarına önem veren, kararlı ve hedef odaklı çalışan bireylerden oluşmaktadır.


Lal Design, Lal Soft, Lal Host, yazılım hizmetleri, tasarım hizmetleri, web sitesi, hosting hizmetleri, alan adı tescili ve tüm web sitesi çözümleri sunar. ayrıca e-bülten ebülten ve banner tasarımları yapar. flash sitelerini de unutmamak lazım. web sitesi deyince lal design ı tercih etmelisiniz. www.islertikirinda.com www.laldesign.net www.lalsoft.net www.lalhost.net www.laliz.biz www.lal.web.tr www.oburada.com arkadaşlık sitesi dating sitesi www.ilkbilensizolun.com haber portalı kurar, e-ticaret siteleri ve web sitesi yönetim panelleri kurar. web sitesi yönetim paneli www.laliz.biz sitesi altında. ayrıca haber portalları da inşa eden lal design ın yaptığı çalışmaları görmek için www.laldesign.net sitesini ziyaret ediniz. web reklamlarında da lal design internet hizmetleri yine yanınızda. web sitenize admin mi lazım, o zaman bizi arayın, yani lal design internet hizmetleri. lal design internet hizmetleri bir laliz.biz kuruluşudur. laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalhost.net yani lalhost.net lal host hosting hizmetleri windows ve linux tabanlı sunucuları ile yüksek hızlı güvenli hizmeti sizlere sunuyor. ayırca yine www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalsoft.net lalsoft.net lal soft müşterilkerine web tabanlı yazılım çözümleri sunar. yani www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubu tam teşekküllü web hizmetleri sunmanın gayreti ile yatırımlarına devam ediyor.

Hiç yorum yok: